Folkeoplysning & fællesskab

Københavns Højskoleforening er en frivillig forening, som bygger på Grundtvigs tanker om folkeoplysning. Foreningen har til formål at være et mødested i København for alle, der ønsker at deltage i et oplysende fællesskab med arrangementer, der inspirerer og gør os klogere.

Hvert år afholder foreningen derfor foredrag, fællessang, debatarrangementer, koncerter, kunstudstillinger, fællesspisning og meget andet. Og i højskoleforeningen er alle interesserede velkomne. Læs mere om, hvordan du bliver medlem her.

Arrangementer

De fleste arrangementer afholdes i perioden fra marts til oktober på Damstien 25 i Vanløse, også kaldet “Haven”.  Her – lige ned til Damhussøen – skaber foreningens hus og store, smukke have de perfekte rammer med plads til samvær. Huset rummer både foredragssal, køkken og en hyggelig pejsestue, og udenfor findes bålplads, og mange hyggelige kroge i det grønne.

Alle kommende arrangementer annonceres her på hjemmesiden under fanen arrangementer.